אליעוז שחף - הרגלים מנצחים - השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
צור קשר 055-6667389

קורס אימון אישי- לרכוש מקצוע עם “הרגלים”

לימודי קואצ’ינג או לימודי אימון אישי הפכו פופולאריים ביותר בשני העשורים האחרונים. קיימים מספר מוסדות שמלמדים את המקצוע בישראל, ומקנים תעודה (לא לימודי תואר עדיין).

לימוד אימון אישי- coaching, הוא בראש ובראשונה תהליך אישי שעובר המשתתף בתוכנית, לפני הידע והכלים שלומדים ורוכשים !!! תלמיד קורס אימון אישי (ועסקי) שלא יידע ליישם תיאוריות אימוניות ולא יחוש “על בשרו” שיפור או התקדמות יתקשה מאוד להעביר ולאמן אחרים. אחד הפחדים הנפוצים אצל אנשים ששואפים לעבוד במקצוע הוא הפחד שאם אני עוד לא פרצתי דרך, איך אעזור לאחרים?

 

מהו אימון אישי ומהם לימודי אימון אישי

אימון אישי מוגדר כתהליך המסייע לאנשים לתפקד טוב יותר, להגדיר מטרות אישיות (או אישיות-עסקיות) ולהשיגם. תהליך האימון מסייע להתמודד עם מכשולים ומייצר מוטיבציה אצל המתאמן להצליח, מוטיבציה שאמורה להישאר לאורך זמן על מנת לייצר הרגלים חדשים, הרגלים חיוביים יותר שיחליפו הרגלי עבר שליליים (כאלו המשמרים את אזור הנוחות).

היעד הסופי של כל אימון, מעבר לרכישת הכלים והיכולות, הוא שהמתאמן יאמין ביכולותיו, יהיה בעל ביטחון עצמי גבוה להשיג מטרותיו ומעל הכל שיפתח את הנחישות ויכולת ההתמדה הנכונה.

בניגוד לתחום הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה בהם ניתן טיפול, ויחסי הגומלין הם בין “מטפל למטופל”, סוג היחסים באימון אישי מוגדר בין “מאמן למתאמן”. בנוסף, בשל העובדה כי מדובר בתחום חדש יחסית (כמה עשרות שנים) אין עדיין רגולציה בחוק כמו שיש בראיית חשבון או בתחום עריכת הדין. תחום האימון פרוץ יחסית ועדיין לא אומץ ע”י מוסד אקדמי כתואר אלא רק כלימודי תעודה.

יחד עם זאת, קורס האימון של “הרגלים מנצחים” זכה להכרה בינלאומית של ה-ICF הארגון הבינלאומי המאגד את בכירי המאמנים ברחבי העולם. (ארגונים גדולים כמו ג’ונסון אנד ג’ונסון באירופה לא מעסיקים מאמנים שאינם מוכרים על ידי הארגון. בוגרי התוכנית  מקבלים אישור של ה-ICF ברמת ACSTH (מאמן שסיים את מסלול ההכשרה שמוכר על ידי הארגון).

מי שרוצה להיות מאמן בדרגת ACC, שזו הדרגה מעל המאפשרת להיכנס לרשימת המאמנים המוכרים באתר של הארגון יוכל לקבל אותה על ידי תמלול של הקלטת אימון ומבחן כתוב ומספר שעות אימון שמתחייבות בחוקי ה ICF. (לבוגרי קורס האימון של אלי שחף לא תהיה בעיה לעבור את המבחן).

 

קורס הכשרת מאמנים נפרש על פני תקופות שונות בהתאם למוסד המלמד, מכמה שבועות ועד מספר חודשים. הקורסים הקצרים/ מקוצרים הם חסרי תכלית מסיבה מדעית לחלוטין:

אפשר לאמן את עצמנו לייצר הרגלים חדשים ומנצחים. הטמעה של הרגל חדש, לפי מחקר של שנערך בלונדון, לוקח 66-150 יום. זה הזמן שלוקח לקליפת הקדם מצחית לשנות את ההרגל המחשבתי במוח שלנו. אם אחרי 10 ימים לא קל לנו ואנחנו מוותרים- האימון לא יהיה יעיל. לוקח 66 ימים לפחות להרגל החדש לנתב את עצמו לדרך פעולה אוטומטית.

 

קורס הכשרת מאמנים אישיים- תוכנית הקורס

כאמור, קורס קואצ’ינג עוסק בתהליך אישי של התלמיד בקורס ובמתן כלים לאמן אחרים.  במהלך עשור של עבודה והכשרת מעל 4500 מאמנים הצלחנו למצוא את הנוסחה הנכונה להכשרת מאמנים מבחינת מבנה הקורס והתכנים. לפרקטיקום ולליווי שלו יש משקל מכריע ביכולת של המשתתף בקורס להפוך למאמן מקצועי בסיומו, ובהמשך הכתבה נסביר מדוע (ספוילר- האימון חייב להיות “הנדסי” ולעבוד על דפוסים).

 

תוכנית הקורס של “הרגלים”

מפגש 1
אימון בראיה כוללת
מפגשים  2-3
הקשבה אקטיבית
מפגשים 4-8
חסמים רגשיים
מפגש  9
הצבת מטרות
מפגשים 10-11
אבחון מהיר של חסמים
מפגשים  12-15
אסטרטגיות לטיפול במשפחת חסמי ערך עצמי
מפגשים  16-17
אסטרטגיה לטיפול במשפחת חסמי גבולות
מפגשים  18-19
אסטרטגיות לטיפול במשפחת חסמי תקשורת וטראומות
מפגש  20
אסטרטגיות טיפול בכעס-עלבון
מפגשים  21-22
אסטרטגיות לטיפול במשפחת ילד פנימי חוסם
מפגש  23
ניהול תהליך אימוני
מפגש  24
סגירת מפגש וחיזוק מנוהל
מפגש 25
סיכום הקורס והכנה לפרקטיקום

בסיום הקורס:
3 חודשי פרקטיקום מנוהל עם סופרויז’ן צמוד, בהם תאמנו 4 אנשים לתהליך שלם מנוהל ומפוקח על ידינו (אנחנו עוזרים להשיג את המתאמנים)

 

קורס מאמנים (coaching)- מיהו מאמן העל ?

אנשים רבים רוצים ללמוד קואצ’ינג. לאלו שהחליטו להירשם אל קורס אימון אישי ועסקי מצפה חוויה גדולה, במיוחד אם נרשמו אל הקורס הנכון. קורס נכון יהיה קורס שבו יתקיימו מספר תנאים:

א. מי שמלמד את הקורס “מאמן על” בזכות עצמו ולא רק צינור להעברת ידע.

ב. התלמיד צריך לעבור תהליך בעצמו ולשפר יכולות והישגים אישיים, התלמיד צריך לייצר נחישות והצלחה לאורך זמן.

ג. קורס שבסיומו יוכלו המשתתפים להפוך למאמנים בזכות עצמם.

כיצד אנחנו מגדירים מאמן על: זהו מאמן שעוזר ללקוחות שלו לייצר תוצאות מהירות מאוד וכאלו שנמשכות לאורך זמן. זהו מאמן שמשנה דפוסים ולא סימפטומים.

כמה זה מהר? מהר ביחס למה שהלקוח מצפה. לפעמים זה 1-2 פגישות, לפעמים זה 10, אבל זה תמיד מהר יחסית למה שאנשים מצפים שייקח. אנשים ש- 40 שנה מתנהלים בדרך מסוימת מבינים שהמחשבות שלהם והמעשים שלהם לא ישתנו ברגע. אבל זה לוקח פחות ממה שהם חושבים.

לא כל מי שמסיים לימודי אימון (רגשי, עסקי…כל סוגי האימון) יהפוך להיות מאמן בעתיד. למעשה רוב המשתתפים בקורסים השונים לא הופכים למאמנים, ישנם סיבות רבות אבל אחת חשובה היא שלא כולם יידעו לקחת את הידע התיאורטי ולהפוך אותו למקצוע בשילוב היכולות שהוזכרו קודם: מוטיבציה לאורך זמן, נחישות, ביטחון עצמי ועוד.

 

קואצ’ינג- לימודים וכיצד מגדירים הצלחה?

העולם מוכר לנו אשליה שאנשים מצליחים הם אנשים שיש להם כישרון או מזל. זו שגיאה איומה. בעוד החברה מלמדת אותנו שהאנשים האלו נולדו מיוחדים או יוצאי דופן אנו מסתכלים על האנשים שהקימו חברות ענק והפכו למיליארדרים: וורן באפט, ג’ף בזוס מאמזון, סטיב ג’ובס מאפל, ביל גייטס ממיקרוסופט וכו’, המכנה המשותף החזק לכולם הוא לאו דווקא גאונות אלא שבכל המקרים מצאנו משיכה רבה ותשוקה למה שהם עושים- משולבת במוכנות לשלם מחיר.

כל האנשים המצליחים האלה, אלו אנשים רגילים עם כוח רצון מברזל! לא מדובר בגנטיקה, אלא במשמעת בעשיה. גאונות היא אולי תכונה מולדת, אנחנו מכירים הרבה גאונים עצלנים שלא הגיעו להישגים משמעותיים בחיים. אבל נחישות, כוח רצון ויכולת להתמודד עם קשיים וכישלונות הם ללא ספק מנת חלקם של אנשים שהגיעו רחוק, רחוק בעיני הסביבה אבל קודם כל רחוק בעיני עצמם.

וינס לומברדי, המאמן האגדי, אמר פעם: “ההבדל בין אדם מצליח לבין אחרים אינו בהעדר כוח ואינו בהעדר ידע…אלא בהעדר כוח רצון!

בואו נגדיר הצלחה כך: היכולת לייצר פעולה רציפה תוך כדי חיים באנרגיה גבוהה! וזהו הקשר לתשוקה ולייעוד.

ואיך כל זה קשור? כאשר תסיימו את הקורס ותרצו לדעת אם הצלחתם תוכלו לבחון את זה בשני מעגלים: המעגל הפנימי- האם הקורס והתהליך הלימודי שינה אצלכם משהו ? הרגלים ישנים ? דברים שהורידו אתכם למטה…במעגל החיצוני תוכלו לבחון האם הצלחתם להשפיע על אחרים לאורך זמן ובצורה עקבית, האם גייסתם מתאמנים והשפעתם עליהם. אם תעמדו בשני מעגלים ומטרות אלו ללא ספק תהיו נמנים על אלו שהצליחו !!!

 

אימון אישי- לימודים, איפה כדאי ללמוד קואצ’ינג?

כאמור, ישנם מוסדות רבים ללמוד בהם. השוק עמוס בבתי ספר ומאמנים “בכירים” שמלמדים שיטות שונות. בדיוק כפי שאנשים מודדים בגדים או לוקחים רכב לנהיגת מבחן אנו ממליצים לכם לעשות שיעורי בית ולבדוק טרם ההרשמה את האלטרנטיבות.

בדקו היטב את האתרים של המאמנים הבכירים, חפשו קטעי וידאו מהרצאות ושיעורים של אותם מאמנים, בדקו את תוכנית הקורס, דברו עם בוגרים, שאלו שאלות רלוונטיות ועוד. בגלל התחום הפרוץ יחסית קיימים הבדלי עלות גבוהים בין הקורסים השונים. למחיר יש חשיבות כמובן אבל הוא לא תמיד מרמז על איכות הקורס ולכן לשיעורי הבית שלכם יש משקל חשוב בהחלטתכם. אחד הפרמטרים החשובים הוא לבדוק איזה אחוז מבוגרי הקורסים עובדים במשרה מלאה כמאמנים. אתם תגלו שהאחוז נמוך ביותר. בחלק מקורסים של הרגלים המספר הזה עומד על 50%-60%.

אלי שחף, שנבחר בשנת 2019 לאחד המשפיעים על העתיד בישראל מטעם המגזין דה מרקר מלווה למעלה מעשור את החברות הבכירות במשק: IBM, רפא”ל, YES, משרד ראש הממשלה, ועוד רבים. מעבר לכך אלי והצוות המקצועי והמנוסה של “הרגלים” אימן 4,500 אנשים פרטיים בכל רחבי הארץ, במטרה לסייע להם לבנות את התכונה החשובה ביותר שיכולה להיות: נחישות, ודרך התכונה הזו להגשים את עצמם ולייצר לעצמם תוצאות מיטביות.

פנו אלינו לקבלת מידע נוסף לגבי קורס המאמנים שלנו, נשמח לסייע לכם להגשים את עצמכם ולעזור לכם להגשים אנשים אחרים, הצוות שלנו ישמח לעזור בטלפון 055-6667389

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.