אליעוז שחף - הרגלים מנצחים - השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
צור קשר 055-6667389

הרצאות לעסקים- שיפור תפוקות וחיזוק הפרט בארגון

הרצאות וסדנאות לארגונים וחברות יכולות למלא ולענות על צרכים ארגוניים רבים: העשרת ידע של העובדים והמנהלים, חלק מקונספט של יום גיבוש, אמצעי להעברת מסרים ועוד.

ארגונים וחברות רבות מזמינים מרצים ומנחי סדנאות לביצוע הדרכות והרצאות למסגרות שלהם בנושאים שונים. חלק מההדרכות הם מקצועיות הקשורות לתחום העיסוק של הארגון אולם הן לא מרובות שכן כמעט בכל בארגון יהיה מי שיכול להעביר תכנים רלוונטיים. הרוב המכריע של ההדרכות עוסק תחומים אחרים כמו: מוטיבציה, מנהיגות, מיומנויות רכות, ניהול או כל נושא “רוחבי” אחר שיכול להעשיר את העובדים והמנהלים בחברה.

 

ההבדל בין הרצאה לסדנא

ראשית, מדובר בשתי פלטפורמות להעברת ידע לקהל מוגדר. בשתיהן מגיע איש חיצוני לארגון, בעל הידע או בעל המומחיות של נושא ההדרכה, ומעביר את הידע לקהל. ההבדלים בין 2 הפלטפורמות מהותיות וחשובות להבנה:

  1. משך ההדרכה- הרצאות הינן קצרות, נעות בפרק זמן של 60-90 דקות. סדנאות יכולות להמשך יום שלם (4 או 8 שעות) ואף בדמות קורסים הנפרסים על מספר פגישות, כמו קורסי ניהול של 12 מפגשים בארגונים וכו’.
  2. דינמיקה קבוצתית- בעוד בסדנא יש תקשורת דו כיוונית בין המרצה למשתתפים ומתקיימים דיונים (סשן של שאלות, משחקים ועוד) הרי שבהרצאה התקשורת היא כמעט תמיד חד כיוונית (של המרצה לקהל ללא כל תקשורת שבאה מהקהל).
  3. נושאים- הרצאות הם בדרך כלל בנושאים ייחודיים שהמרצה נחשב מומחה ראשי אליהם, רובן מעשירות ידע ולא משרתות עובד/ מנהל באופן ישיר למקום עבודתו. הרצאות מחזקות תובנות (“מורידות אסימונים”) ומייצרות השראה, הן פחות נותנות כלים.

לעומתן, סדנאות אמורות להפוך עובדים או מנהלים לטובים יותר בעבודתם. סדנאות מייצרות כלים (מקצועיים או התנהגותיים) למשתתפים ואף מתרגלות כלים אלו.

  1. בעוד הרצאות לעסקים מהוות “מופע חד פעמי” ויכולות להיות כחלק מתוכנית הרווחה בארגון, הרי שלסדנאות יש ייעוד מקצועי והינם חלק מתוכנית העבודה של הארגון בהגדלת התפוקות של העובדים או בשיפור יכולתם (יכולת ניהול, תקשורת בין עובדים, חיזוק הזהות הארגונית, מוטיבציה וכו’).

תרומת התהליך לארגון

בראש ובראשונה, כל הדרכה חיצונית, כמו הרצאות עסקיות/ סדנת תקשורת חיובית וכו’ מהוות שבירת שגרה והוצאת העובד או המנהל הזוטר מהרוטינה היומיומית. שנית, ולא פחות חשוב, פרט בארגון שמגיע לאירוע הדרכה שכזה מקבל מסר ומפתח רגש של “משקיעים בי…בונים אותי להיות טוב יותר ושמח יותר כאן במסגרת העבודה”.

תרומה נוספת היא בהיבט של ה-SETTING: הגעת דמות חיצונית, מומחית בתחומה מייצרת אמינות גבוהה ביותר אצל העובדים ו”מוכנות” גבוהה יותר לקבל את הידע המועבר. זהו צינור מצוין להעברת מסרים או ידע לקהל העובדים או לקהלים ספציפיים יותר בארגון (מנהלי מחלקות, מחלקות ספציפיות, הנהלה בכירה וכו’).

התרומה האחרונה עוסקת בתחום התפוקות. בהנחה שהיה צורך בארגון לקידום תחום X מסוים, לשם הדוגמא נניח שיש לא מעט מנהלים חדשים בחברה Y שגדלו מהשטח בזכות יכולתם המקצועית אך עדיין אינם “בשלים” מספיק בשביל לנהל עשרות עובדים בכל מחלקה. לצורך שיפור יכולתם הזמין הארגון מרצה/ מנחה סדנאות להעברת סדרת סדנאות של מיומנויות רכות, חיזוק הביטחון העצמי ועוד. במידה והצרכים הארגוניים יפגשו את המרצה הנכון יהיה מאצ’ והארגון ועובדי ייהנו מהתהליך.

 במקרים מסוימים ארגונים מבצעים קורס קואצ’ינג פנים ארגוני למנהלי המחלקות/ חטיבות שלו. מהלך שכזה יכול לשפר את יכולות המנהלים ואת התפוקות שלהם מקצה לקצה !!!

 

“הרגלים מנצחים”

אלי שחף, מאמן אישי בכיר ומאסטר ב-NLP, נבחר בשנת 2019 לאחת הדמויות המשפיעות על העתיד בישראל מטעם המגזין דה מרקר. אלי, יחד עם המרצים שלנו, מלווה למעלה מעשור את החברות הבכירות במשק: IBM, רפא”ל, YES, משרד ראש הממשלה, ועוד רבים. מעבר לכך אלי והצוות המקצועי והמנוסה של “הרגלים” אימן וליווה 4,500 אנשים פרטיים בכל רחבי הארץ, במטרה לסייע להם לבנות את התכונה החשובה ביותר שיכולה להיות: נחישות, ודרך התכונה הזו להגשים את עצמם ולייצר לעצמם תוצאות מיטביות.

אנו מאמינים ששינוי הרגלים “רעים” ואימוץ הרגלים “חיוביים” תוך כדי שיפור התקשורת עם הסביבה וחיזוק הביטחון העצמי יביאו לשינוי משמעותי של התפקוד האישי והצוותי בכל מערכת או ארגון.

הזמנת הרצאות, סדנאות או בניית קורס אימון למנהלים בארגון (מותאם לאופי הארגון) היא תהליך חובה בכל ארגון בקנה מידה בינוני או גדול. 

נשמח לסייע לכם בכל שאלה לגבי ההרצאות והסדנאות שלנו, הצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור בטלפון 055-6667389 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.