אליעוז שחף - הרגלים מנצחים - השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
צור קשר 055-6667389

אימון אישי (קואצ’ינג)- קורס משנה חיים

חלום חייהם של רבים מאיתנו הוא לעבוד במשהו שהם אוהבים. רבים מאיתנו אומרים לעצמם: “הלוואי שאוכל לעבוד בתחביב שלי…” כאשר למעשה מסתתרת כאן אמירה מאוד כללית שמתאימה לכל מי שעובד ללא הבדל של דת, גזע או מין: “כולנו רוצים עבודה שנאהב אותה”

אחרי 4500 מתאמנים ולמעלה מעשור של אימון ושל הכשרת מאמנים עוד לא מצאתי אחד או אחת שלא אוהבים לאמן אחרים….

כולנו נמצאים במירוץ ! מירוץ אחרי הקמת המשפחה, אחרי הקריירה, אחרי הזוגיות. מעטים מאיתנו השיגו כבר את כל חלומותיהם והם עדיין בעיצומו של המרדף. רובנו עדיין לא שלמים עם ההישגים שלנו ואנו רוצים יותר, לצערנו, רבים מאיתנו לא אוהבים את המצב שהם נמצאים בחייהם והיו רוצים לעשות שינוי:

  • מציאת זוגיות
  • אורך חיים בריא יותר
  • ייאוש מתהליך של טיפול פסיכולוגי שלא צלח.
  • חוסר יכולת של ניהול זמן או ניהול עצמי
  • היעדר כל התפתחות אישית, לא משנה באיזה מעגל חיים (עבודה, חיים אישים וכו’).

 

מה תוקע אותנו ? מה מעכב הצלחה ? מה מעכב הגשמה ?

הרבה מאוד דברים, בעיקר הרגלים שגויים, תירוצים, חוסר יכולת להנעה עצמית, ביטחון עצמי נמוך, אי יכולת לשים ראי מול עצמנו  ומישהו שידחוף אותנו בצורה הנכונה.

האימון האישי (עם מאמן אישי ולא עם פסיכולוג או פסיכיאטר)הוא תהליך מרתק שיכול לחולל שינוי מהותי ומשמעותי לאנשים (מתאמנים). תהליך האימון האישי (נקרא גם קואוצ’ינג, מאנגלית: Coaching) הוא תהליך המסייע לאנשים להציב מטרות ולעמוד בהם. התהליך אינו קל ורצוף מכשולים עליהם לומדים להתגבר במהלך האימון. באימון אישי עובדים על מקורות הנעה ומוטיבציה, מייצרים בטחון עצמי גבוה יותר אצל המתאמן ורוכשים כלים נוספים על מנת לעמוד במטרות המתאמן.

 

קואצ ינג אימון אישי- למי מיועדים לימודי אימון אישי

אימון אישי לחיים (קואצ’ינג אישי) מתאים לאנשים רבים ולמצבים שונים בחיים. לימודי אימון אישי ומעבר של קורס אימון אישי ברמה גבוהה מתאים למספר קהלי יעד:

  • קהל היעד הראשון הוא אנשים שרוצים לעבור חוויית אימון בעצמם, רוצים להעמיק בזה. לאו דווקא מעוניינים לאמן בעתיד אחרים אלא פשוט הקורס יפגוש אותם בתקופה בה הם זקוקים לשינוי.
  • למטפלים, או לעוסקים במקצועות הטיפול מתחומים שונים (עבודה סוציאלית, חינוך והדרכה, פסיכולוגים וכו’) המחפשים עוד כלים מעשיים לטובת הלקוחות (מטופלים) שלהם.
  • לאנשי מקצוע בתחום הייעוץ העסקי אשר מומחים בתחומם (כלכלה, תעשייה וניהול, הנדסה) ועוסקים בייעוץ עסקי לבעלי עסקים או מלווים מנהלים ברמות השונות.
  • בעלי עסקים שמומחים מאוד בתחום העיסוק שלהם אך נעדרים כלים לניהול עצמי ולניהול אחרים. למשל שפים בעלי יכולות בישול נדירות שנעדרים יכולות ניהול ואופרציות, כמו גם נעדרי תקשורת חיובית עם הסביבה.

 

מנהלים ובעלי עסקים אשר השתתפות בקורס והסמכה יכולים לתת להם כלים משמעותיים, הן לעצמם והן לעבודה מול עובדים שלהם.

  • קהל יעד המעוניין להשתתף בקורס אימון ולעסוק בתחום האימון בעתיד. אנשים שמגיעים מאיזשהו זרם טיפולי אימוני, אנשים שאוהבים לעזור לאחרים וזה זורם להם בדם.
  • אנשים משימתיים שמרוכזים שנים בתוצאות ומפחיתים בערכה של הדרך, הגיעו למיצוי מסוים ותחושה של הגעה לתקרת זכוכית.
  • מאמן או מאמנת אישית שלא צברו מספיק ידע או מיומנות בקורס האימון שלהם ולא “המריאו” ובכל זאת הם לא מוותרים על החלום להיות מאמנים.

 

מיהו “מאמן העל”? ה-CASE STUDY  של דנית.

בואו נגדיר קודם מה הוא מאמן על: זהו מאמן שעוזר ללקוחות שלו לייצר תוצאות מהירות מאוד וכאלו שנמשכות לאורך זמן. זהו מאמן שמשנה דפוסים ולא סימפטומים.

כמה זה מהר? מהר ביחס למה שהלקוח מצפה. לפעמים זה 1-2 פגישות, לפעמים זה 10, אבל זה תמיד מהר יחסית למה שאנשים מצפים שייקח. אנשים ש 40 שנה מתנהלים בדרך מסוימת מבינים שהמחשבות שלהם והמעשים שלהם לא ישתנו ברגע. אבל זה לוקח פחות ממה שהם חושבים.

אנשים חווים כאב מהסימפטומים שלהם. הם לא מבינים שמדובר בדפוס שחוזר על עצמו בכל תחום בחיים.

בואו ניקח CASE STUDY, המקרה אמיתי השם בדוי….

דנית בת 44, שכירה במחלקת כספים של חברה קטנה: כועסת המון. בעיקר על בעלה והילדים. עושה את אותו תפקיד בעבודה כבר 4 שנים והמקביל שלה, גבר, מקבל הרבה יותר כסף ממנה למרות שמתפקד פחות טוב ממנה.

 

רוצה להשתכר יותר ולא להיות עצבנית

הכעס על הבעל והילדים הוא סימפטום. הכסף הוא סימפטום. התחלנו לתחקר אותה בשיטה של הקשבה אקטיבית. כלומר מתשאלים אותה וכשמוצאים סימפטום שואלים שאלות חודרות עליו. זו טכניקה שאנו מלמדים בקורס הדגל שלנו ב’הרגלים מנצחים’

אחרי 20 דקות הנה מה שהבנו:

  1. דנית גם כועסת על ההורים שלה.
  2. היא גם כועסת על אנשים בעבודה אבל מפחדת שיהיו לה בעיות מזה, אז היא מבליגה ומרצה.
  3. בבית, כשהיא כועסת, היא משתוללת ממש ואחר כך מצטערת.
  4. היא מקבלת פחות כסף מהמקביל שלה, ובוודאי פחות ממה מגיע לה, אבל לא ביקשה העלאת שכר בארבע שנים האחרונות.
  5. כשהיא חושבת שמגיע לה משהו, היא רוצה לדבר עליו אבל בדרך כלל לא עושה את זה.
  6. יש לה המון דרמות בחיים. קל לה מאוד להיעלב ולבכות מדברים
  7. היא מתערערת מאוד מהר מביקורת חיצונית. מייל מהבוס מיד יגרום לה ללחץ ומילה לא במקום יכולה לגרום לה לא לישון בלילה.
  8. היא מרגישה שהיא מרצה את כולם כל הזמן.
  9. היא משווה את עצמה בלי הפסקה לאחרים ותמיד מפסידה בהשוואה הזו.
  10. היא פרפקציוניסטית.

 

בואו נסתפק בזה, וננתח את הסימנים שקיבלנו כאן:

בואו ננתח יחד את הסימפטומים:

א.         כעס הוא רגש שניוני הוא מגיע כתגובה לעלבון (או תחושת דחיה וזלזול) או כתגובה לתסכול. מי שכועס ראוי שישאל את עצמו: ממה נעלבתי? דנית כועסת כל הזמן, רק שהיא יודעת להוציא את הכעס מול המשפחה שלה, ולבלוע אותו מול אחרים, עד שהוא יוצר אנרגיה רבה ומתפרץ בבית.

דנית כועסת הרבה ונעלבת הרבה. ממה היא נעלבת? מכך שלא רואים אותה.

ב.         דנית היא מרצה. מוותרת על מה שהיא רוצה כדי שיאהבו אותה, או לא יחשבו עליה דברים רעים.

ג.          דנית מאוד נתונה למיקוד שליטה חיצוני. כלומר הערך העצמי שלה תמיד מוכתב ממה שאנשים אחרים אומרים לה או חושבים עליה, ולכן גם הרגשות שלה כאלו.

ד.         היא עסוקה בהשוואה, שאת זה כולנו עושים, אבל נותנת להשוואה הזו לעצור אותה מלפעול. זו הסיבה לפרפקציוניזם. ברגע שהתוצאה אינה ברורה מראש וההצלחה אינה ודאית- היא נמנעת. בתחקור נוסף, ראינו שמאותה הסיבה היא נמנעת גם מכל הדברים האחרים, כולל לבקש תוספת שכר.

 

הדפוס: לדנית יש דימוי עצמי נמוך. היא מרגישה שלא רואים אותה. אף פעם. הדרך שלה לדאוג לכך שיראו אותה היא דרך יצירת דרמה (כעס), שאז כולם (במשפחה) רואים אותה.

במילים אחרות- לדנית יש אמונה מגבילה שמכתיבה את הדימוי העצמי שלה, והיא: אני לא מספיק טובה. כששאלתי על זה היא אמרה: ברור, ידעתי את זה.

עכשיו הנה מה שהופך אנשים למאמני על שמתבלטים מעל מאמנים מן המניין:

אין שום טעם לטפל בכעס, להכין אותה לדיוני שכר, לדבר איתה על מיילים מהעבודה או על פרפקציוניזם. או לפחות לא כשלב ראשון בתהליך.

צריך לפרק את האמונה המגבילה הזו- אני לא מספיק טובה. אחרת כל הזמן הסימפטומים יחזרו. גם אם נשיג התקדמות במהלך האימון, לאורך זמן הסימפטומים יחזרו. אם נפרק את האמונה המגבילה- תהיה הקלה משמעותית בסימפטומים ועולם חדש יתגלה לפניה.

רוב המאמנים בעולם היו מעבירים את דנית תהליכים מנוהלי סימפטומים (ואכן היא הייתה בטיפולים שונים קודם בדיוק בסגנון הזה) שבהם למדה איך לבלוע את הכעס ולספור עד עשר לפני שהיא מתפרצת. אבל זה לא גרם לכעס להיעלם. קבעו איתה מטרות ונתנו לה שיעורי בית שלא הועילו כמעט בדבר. היא התקדמה קצת כי הסימפטומים ירדו, אבל האמונה המגבילה שלה ניצחה תמיד והחזירה אותה אחורה. תמיד.

 

איך מפרקים את האמונה המגבילה הזו?

הנה עוד סוד של מאמני על. יש הרבה סוגים של אימון וטיפול, ובכל אחד מהם יש תרגילים וכלים ייחודיים, והחוכמה היא לדעת לשלב מכולם על מנת להגיע לתוצאה אופטימלית.

הנה הכלים שבהם אנחנו ב’הרגלים’ משתמשים כדי לפרק את האמונה המגבילה “אני לא מספיק טובה”:

  1. תרגיל NLP שנקרא “שיח בין חלקים” בו המאמן מעביר את המתאמן בשיחה שבה הוא משחק את הדפוס שלו, עד שהוא משתכנע לעזוב.
  2. תרגיל שפותח ב’הרגלים’ שנקרא “ייחוס פנימי- חיצוני” שבו המתאמן מקבל החלטות על פי דמות חיצונית שמתנהגת כמו שהוא עצמו רוצה להתנהג.
  3. תרגיל מתחום האימון הרגשי – הווייתי שנקרא “שיחה עם הילד פנימי” ובו אנחנו מפגישים בדמיון מודרך את המתאמן עם הילד הפנימי שלו ובו הוא מלמד את הילד הפנימי לשנות את האמונה
  4. תרגיל מתחום ה NLP שנקרא “טוויסט תלת ממדי” בו הוא משנה את הקידוד שלו לרגשות השליליים
  5. תרגיל מתחום ההיפנו תרפיה שנקרא DTI, בו המתאמן מתקין בעצמו עדכון תוכנה חדש.

אחד התרגילים האלו יעבוד. לפעמים הניסיון הראשון עובד, לפעמים נדרשים שניים, אבל משהו עובד!

חשוב לדעת שאין למתאמנים אינסוף דפוסים. ישנם דפוסי התנהגות שקשורים לערך עצמי שבהם אנחנו משתמשים בתרגילים האלה, וישנם עוד מספר דפוסים ידועים וברורים, שלכל אחד מהם יש לנו תרופה.

אין כאן מאה אחוז הצלחה, כי אף פעם אין, אבל הסיכוי גבוה מאוד לשנות למתאמן את החיים ומהר.

זה מה שקורה כשעובדים על דפוסים ואמונות מגבילות, ולא על הסימפטומים שלהם. כשאתם מסוגלים לעזור כל כך מהר למתאמנים שלכם- באים עוד לקוחות, כי יוצא לכם שם של מומחה, מקצוען או אפילו “קוסם”

 

אימון אישי עם ‘הרגלים מנצחים’

אלי שחף מאמן ביחד עם 7 מאמנים בכירים שעובדים איתו מאות מתאמנים בשנה במקביל לקיום קורס הדגל של החברה.

קורס האימון של “הרגלים מנצחים” זכה להכרה בינלאומית של ה-ICF הארגון הבינלאומי המאגד את בכירי המאמנים ברחבי העולם. (ארגונים גדולים כמו ג’ונסון אנד ג’ונסון באירופה לא מעסיקים מאמנים שאינם מוכרים על ידי הארגון). בוגרי התוכנית של ‘הרגלים’ מקבלים תעודת גמר עם אישור של ה-ICF ברמת ACSTH (מאמן שסיים את מסלול ההכשרה שמוכר על ידי הארגון).

מי שרוצה להיות מאמן בדרגת ACC, שזו הדרגה מעל המאפשרת להיכנס לרשימת המאמנים המוכרים באתר של הארגון יוכל לקבל אותה על ידי תמלול של הקלטת אימון ומבחן כתוב ומספר שעות אימון שמתחייבות בחוקי ה ICF. (לבוגרי קורס האימון של אלי שחף לא תהיה בעיה לעבור את המבחן).

 

חברת ‘הרגלים’ רואה בקורס הדגל לאימון את ההזדמנות והפלטפורמה הטובה והמקצועית ביותר בישראל להכשרת מאמנים אישיים. היכולת לבצע אימון עסקי או אחת מהיכולות של “מאמן העל” ביחד עם האימון האישי.  אלי שחף מנכ”ל ומייסד ‘הרגלים (ומאסטר ב-NLP) יחד עם כל המרצים של החברה, מלמדים את תחום האימון ברמה הגבוהה ביותר מבחינת עניין ומבחינה מקצועית.

 

לשאלות בנושא הקורס ניתן להתקשר אל 055-6667389, נשמח לענות ולסייע לכל פניה.

 

 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.