אליעוז שחף - הרגלים מנצחים - השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
צור קשר 055-6667389

אימון אישי למנהלים- מפתח מרכזי בהצלחת הארגון

אחד הפערים הגדולים במדעי הניהול, פער שמהווה מקור למאות מחקרים ברחבי העולם, הינו הפער בין היכולות המקצועיות של עובד ובין היכולות ההתנהגותיות שלו, או במקרה של מנהלים ובעלי עסקים- היכולות הניהוליות שלהם.

 

לצורך המחשת הפער נציג שלוש דוגמאות ‘קלאסיות’:

  1. שף מחונן ומוכר שעולים אליו לרגל למסעדה מכל הארץ שפושט רגל כי לא ידע לנהל את המסעדה שלו (אופרציה של עשרות עובדים עם מחלקות שונות ואתגר ניהולי לא פשוט). בכל שנה נסגרות מאות מסעדות בגלל סיבה זו.
  2. מהנדסים מחוננים, על סף הגאונות, שנחשבים מומחים גדולים בתחומם שמקודמים למשרות ניהוליות על רקע היכולות הללו אך הם נעדרים כל יכולות הנעת עובדים וניהול.
  3. אחד המשברים הגדולים במערכת החינוך ומערכת הבריאות בשנות ה-80 וה-90: הוצאת המחנכים הכי טובים מהכיתות והמנתחים הכי טובים מחדרי ניתוח והפיכתם למנהלי המוסדות, ללא קשר ליכולות הניהול שלהם. מהלך זה הביא לכך שאיישו אנשים לא מתאימים בתפקידי ניהול מוסדות גדול וחמור מכך הוציאו אנשים מוכשרים מהזירה המתאימה להם ביותר.

 

איך טיפלו לשיפור המצב: הבאת מנהלים מחוץ למערכות (חינוך ובריאות), איוש תפקידים מקבילים (למשל מנכ”ל לוגיסטי לבתי חולים- דמות שאינה רופא שיעבוד במקביל למנכ”ל שהוא רופא או מפקד טייסת להיות מנהל חטיבת ביניים) וסיוע מקצועי ניהולי לאותם מנהלים שבאו מתפקיד מקצועי מאוד לתפקיד בו יש צורך.

לא כל מנהל מוכן ומבין שהוא זקוק לעזרה, שקיימים פערים בין הידע והיכולות המקצועיות ובין היכולות הניהוליות/ התנהגותיות שלו.  יחד עם זאת, בשני העשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בהבנה ובביקוש לתהליך של ליווי מנהלים בדרגים השונים. יותר ויותר מחקרים הצביעו על קשר ישיר בין הצלחת הארגון ובין רמת הידע הניהולי שבו וההשקעה בדרגים השונים.

 

אימון עסקי- מקורות הסיוע של המנהלים

השתפרות של מנהל או קבוצת מנהלים במילוי תפקידם בחברה מסוימת יכולה לקרות בכמה דרכים:

  1. קיים מערך חניכת מנהלים מסודר- BUILT IN בתוך הארגון. חברה שיש לה מערך כזה יכולה באמצעותו לשפר באופן משמעותי את תפקוד דרגי הניהול השונים. בפועל אין הרבה חברות כאלו וגם אלו שמחזיקות במערך סיוע פנים ארגוני סובלות ממגבלות מסוימות. קיימות חברות שנעזרות במערך ליווי מנהלים חיצוני (מומלץ יותר)
  2. ניסוי וטעיה, עם דגש על טעיה….נותנים למנהלים ללמוד מטעויות- “להשתפשף”. במילים אחרות, הארגון מתעלם מהצורך האמיתי של מנהלים לליווי בעל ערך מקצועי וניהולי. הנחת היסוד היא שניהול היא ערך נרכש וככל שיעבור הזמן המנהל ירכוש לעצמו יכולות התנהגויות וניהוליות מתאימות לתפקידו.
  3. המנהל עצמו מבין כי יש לו פערים ביכולות הניהול ובגלל שהארגון לא מספק לו את המטריה המסייעת הוא פונה לקבלת סיוע באופן עצמי לבעלי מקצוע- מאמנים אישיים ומאמנים עסקיים.

 

אימון עסקי למנהלים- חברות קטנות ובינוניות

צריך לעשות הפרדה ברורה בין ייעוץ עסקי ואימון עסקי. בעוד תפקידו של היועץ הוא העברת ידע מקצועי (בניית תוכנית עסקית, הנדסה תעשייה וניהול, כלכלנים וכו’…) המאמן העסקי/ אישי עובד עם המנהל המתאמן על פיתוח “מיומנויות רכות” ושינוי של הרגלים “חולים”: שיפור הביטחון העצמי, עבודה על CASE STUDIES, ניהול זמן (ניהול עצמי זהו המינוח המקצועי הנכון יותר) ותקשורת בריאה ואפקטיבית יותר עם הסביבה הארגונית בה עובד.

אימון עסקי למנהלים מתאים מאוד לבעלי עסק קטן או בינוני עם נפח עובדים מוגבל או לחברות בינוניות עם מספר מסוים של מנהלי משנה. תהליך הליווי הינו תהליך מרתק שבו עובר המנהל או בעל עסק מסע לשיפור יכולותיו. התהליך כולל התגברות והתעמתות עם חומות ופחדים, הצבת מטרות ויעדים, עבודה על ביטחון עצמי והתמודדות עם מקרים וסימפטומים של “תקיעות” שמלוות את המנהל מזה שנים ומונעות ממנו את פריצת דרך.

 

אימון אישי ועסקי- למי מתאים ללמוד ולעבוד

לימודי אישי ועסקי הינם חוויה מעשירה ואירוע מחונן למי שבחר להשתתף בקורס. מעבר לרכישת הכלים והתהליך הלימודי, המשתתף בקורס עובר תהליך על ועם עצמו ומשפר בעצמו יכולת אישיות, כמו גם משנה הרגלים “מגבילים”.  הקורס של “הרגלים מנצחים” מייצר “מאמני על” ובכל שנה עשרות מאמנים חדשים מוסמכים  יוצאים מבית מדרשנו.

 

קהלי היעד לקורס אימון אישי להצלחה:

  • מטפלים או מטפלות משדות עיסוק שונים (עבודה סוציאלית, פסיכולוגים וכו’) המחפשים להרחיב את קשת “המוצרים” שלהם ואת אפיקי הטיפול.
  • יועצים עסקיים בעלי התמחות ייחודית נישתית (כלכלי, תעשייתי, ניהולי, הנדסי) וכבר נותנים ייעוץ עסקי לבעלי עסקים או מנהלים ברמות השונות. היועץ העסקי שיוסמך גם כמאמן אישי יוכל להציג “חבילה שלמה” של סיוע וכלים ללקוחות שלו ויכול להוות פוטנציאל מצוין לליווי עסקי כולל- 360. בהרבה מאוד מקרים כשיועץ נותן עצות מקצועיות הלקוח אינו מיישם אותן בגלל פחדים או קשיים אישיים, וכאן בעצם ליועץ יוכל להיות פתרון מצוין גם למקרים האלו.
  • מנהלי חברות, בעלי עסקים (קטנים או בינוניים) ומנהלי מחלקות גדולות שמרגישים “תקועים” או ש”נלחמים בתחנות רוח” במהלך עבודתם. בקורס הם יוכלו לרכוש כלים משמעותיים להתפתחות אישית ושל אחרים.
  • אנשים משימתיים שלאורך השנים התרכזו מאוד בעצמם ומתמקדים רק בתוצאות.
  • גברים ונשים שהגיעו למיצוי מסוים ותחושה של הגעה לתקרת זכוכית אישית וזקוקים ל”כדור המרץ” הנכון.
  • מאמנים אישיים שלא צברו מספיק ידע או מיומנות בקורס האימון שלהם ולא “המריאו” ובכל זאת הם לא מוותרים על החלום להיות מאמנים.

 

הסטטיסטיקה הארצית אומרת שמעט מאוד ממסיימי הקורס מצליחים להקים עסק וקליניקה לאימון עסקי/ אישי. אחוז העוסקים התחום בקורס של “הרגלים מנצחים” הוא הגבוה בארץ .כ 50% מבוגרינו הופכים להיות “מאמני על”  במשרה מלאה ומהווים דמויות משמעותיות מאוד למתאמנים שלהם.

 

צוות “הרגלים” מצמיח דור מנהלים אחר

אלי, מייסד ‘הרגלים’, יחד עם צוות של 7 מאמנים ומאמנות בכירים, מביאים עימם ניסיון עשיר של אימון אישי וליווי מאות מתאמנים  בשנים האחרונות. מתכונת העבודה היא ‘אחד על אחד’, לאורך זמן, בה יחסי הגומלין מוגדרים שצד אחד ‘מאמן’ וצד שני ‘מתאמן’, המאמן והמתאמן עובדים במשותף על שינוי ההרגלים שמעכבים הצלחה ומונעים מהמתאמנים להגשים את עצמם או להביא עצמם לידי ביטוי כמנהלים במקום עבודתם.

אלי שחף, מאמן אישי בכיר ומאסטר ב-NLP, נבחר בשנת 2019 לאחת הדמויות המשפיעות על העתיד בישראל מטעם המגזין דה מרקר. אלי מלווה למעלה מעשור את החברות הבכירות במשק: IBM, רפא”ל, YES, משרד ראש הממשלה, ועוד רבים. מעבר לכך אלי והצוות המקצועי והמנוסה של “הרגלים” אימן 4,500 אנשים פרטיים בכל רחבי הארץ, במטרה לסייע להם לבנות את התכונה החשובה ביותר שיכולה להיות: נחישות, ודרך התכונה הזו להגשים את עצמם ולייצר לעצמם תוצאות מיטביות.

 

פנו אלינו לקבלת מידע נוסף לאימון וליווי של מנהלים וגם לגבי קורס המאמנים שלנו- קורס הדגל.

נשמח לסייע לכם להגשים את עצמכם ולעזור לכם להגשים אנשים אחרים, הצוות שלנו ישמח לעזור בטלפון 055-6667389

 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.