אליעוז שחף - הרגלים מנצחים - השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
צור קשר 055-6667389

לימודי אימון עסקי- ‘הרגלים מנצחים’ לניהול טוב יותר

כולנו רוצים להשתפר, כולנו רוצים להיות יותר טובים. חלקנו הקטן יכול להתקדם ללא עזרה או סיוע חיצוני, חלקנו זקוק לעזרה/ סיוע/ דחיפה/ ידע/ השקעה ועוד.

עולם האימון רחב מאוד ועמוס בגישות וזרמים, קיימים אלפי “מאמנים” בישראל, אנשים שמסייעים  לאחרים בהתקדמות. עולם האימון- Coaching מרתק וקורץ לאלפי ישראלים בכל שנה ללמוד במוסדות השונים. רגע לפני שאתם מחליטים ללמוד לימודי אימון חשוב לנו להכניס אתכם לעולם התוכן והמושגים, דלת שתסייע לכם לקבל החלטה מה ללמוד והיכן.

 

אימון אישי מול אימון עסקי

רק על הסוגייה הזו ניתן לייצר מחקר לדוקטורט…ננסה לקצר ולחדד את ההבדלים.

אימון, ייעודו לשנות הרגלים, ולהוריד את המחסומים שהאדם עצמו מניח בדרכו. שינוי התנהגות של המתאמן שיוביל לשיפור תפוקות- ליצור שינוי חיובי, שביעות רצון גבוהה יותר, ביטחון עצמי לביצוע פעולות חברתיות ואפילו מקצועיות/ ניהוליות, הטמעת כלים תקשורתיים ועוד.

באימון יש צד אחד שמאמן וצד שני שמתאמן (בפסיכולוגיה ורפואה יחסי הגומלין הם בין מטפל ומטופל, כלומר המטפל אחראי לתוצאות). הצד המאמן הוא הצד שיודע לשאול את השאלות הנכונות, יודע להוביל לשינוי הרגלים “תוקעים” (שחרור חסמים למשל) ואימוץ התנהגות שונה שתוביל לאימוץ הרגלים “חיוביים- מקדמים”. הצד המתאמן הוא אדם שמרגיש בסטגנציה (קפאון- התנהגותי, תדמיתי ועוד), צומת דרכים בחייו, עומד בפני שינוי, נעדר כלים לשינוי מצב ועוד.

90% מהמצבים והחסמים ש”תוקעים” אנשים בשדה האישי של חייהם אלו אותם מצבים שתוקעים אותם בקריירה שלהם או בעסק שלהם במידה והם בעלי החברה. לכן בהרבה מאוד מקרים המאמן האישי יוכל לסייע לבעל עסק שמרגיש חסר אונים בניהול העסק וזקוק לליווי בשינוי הרגליו.  ה-10% הבדל יכול להיות ברמת הנישות המקצועיות ומושגי היסוד, אולם מאמן לא אמור להיכנס לתוכם, גם לא מאמן עסקי, זהו תפקידו של יועץ עסקי (נסביר ונפרט עוד מעט).

לסיכום הפרק הזה, ההבדל בין מאמן עסקי למאמן אישי מאוד מטושטש. השוני בין העולם האישי לעסקי הוא אולי מהותי אבל החסמים והאתגרים ההתנהגותיים הם דומים לשני התחומים ולכן מאמן טוב, או כמו שאנו קוראים לו ‘בהרגלים מנצחים’- “מאמן על” יידע לתת מענה “אימוני” לשני התחומים. ניתן לומר שאימון עסקי הוא אימון אישי לבעל עסק.

 

אימון עסקי או ייעוץ עסקי

נקודה מאוד חשובה. כאשר אנו מגדירים את אנשי המקצוע בתחום העסקי ישנם 2 תפקידים עיקריים ששונים במהותם.

מהות תפקידו של המאמן העסקי הוגדרה בפרק הקודם – מאמן שיוביל לשינוי הרגלים אצל המתאמן- בעל העסק (או מנהל בשרשרת הניהול בחברה מסוימת), שינוי התנהגות, חיזוק הביטחון העצמי, פיתוח יכולת התמודדות עם קשיים ואתגרים חברתיים בעסק, שחרור מחסמים וחיזוק התקשורת הבין אישית.

היועץ העסקי הוא בעל תפקיד אחר לגמרי, הוא בעל ידע, מגיע מהמגזר העסקי וגדל בו בתפקידים שונים (ניהול, הנדסה, כלכלה וכו’), היועץ העסקי צבר ידע וניסיון בתחום ומסייע ללקוח (לא מתאמן) בבנייה או שיפור העסק/ מחלקה. הייעוץ יכול לבוא לידי ביטוי במאות תצורות שונות (בניית מחלקות או אגפים/ רכישת חברות/ בניית תוכניות כלכליות/ הנדסה תעשיה וניהול וכו’). במילים אחרות, ליועץ העסקי יש תשובות, למאמן העסקי יש שאלות. מאמן מופקד על היכולת לעזור למתאמן שלו להוציא מעצמו את התשובות. כמה פעמים הורים, חברים ורוצי טובתנו יעצו לנו לעשות משהו ולא עשינו אותו? כאן טמון הסוד, כיוון שבאימון אנו לומדים להוציא מעצמנו את התשובות, וכך אנו גם לומדים ליישם יותר טוב כי זה בא מאיתנו.

הנחת היסוד העיקרית באימון היא שהתשובות לבעיות נמצאות אצל המתאמן והמאמן הוא זה שמסייע לעלות אותן, עיקרון זה נעוץ גם באימון האישי וגם באימון העסקי, המתודה דומה. היועץ העסקי מקנה כלים מעשיים לשיפור וקידום הפעילות העסקית של העסק/ הארגון. הנחת היסוד היא שהיועץ מגיע עם הידע, המומחיות והניסיון.

 

קהל היעד לקורס אימון

שני הפרקים הראשונים הסבירו את הדומה (מקביל) בין אימון אישי לאימון עסקי ואת השוני המהותי בין תפקיד היועץ לתפקיד המאמן. מבחינת לימודי אימון (קורס אימון עסקי או אישי) ההבדל הוא זניח וכמעט לא קיים, זוהי טרמינולוגיה שיווקית יותר מאשר מקצועית, כלומר קורס מאמנים עסקיים וקורס מאמנים אישיים בנוי ברוב המוסדות מאותו קוריקולום עם התאמות קטנות ומשחקי כותרת: המתודות דומות, התיאוריות מקורן באותן מקורות ומערכי השיעור זהים.

קורס האימון של ‘הרגלים’ נותן מענה לשני הקהלים שמחפשים להפוך למאמן אישי ומאמן עסקי. הקורס מתייחס לשני הצרכים בתוכנית הלימודים.

 

למי מתאים הקורס:

  • למטפלים מתחומים שונים (עבודה סוציאלית, פסיכולוגים וכו’) המחפשים עוד כלים מעשיים לטובת הלקוחות (מטופלים) שלהם.
  • ליועצים עסקיים פעילים שמומחים בתחומם (כלכלי, תעשייתי, ניהולי, הנדסי) ונותנים ייעוץ עסקי לבעלי עסקים או מנהלים ברמות השונות. היועץ העסקי שיוסמך גם כמאמן אישי יוכל להציג “חבילה שלמה” של סיוע וכלים ללקוחות שלו ויכול להוות פוטנציאל מצוין לליווי עסקי מקיף.
  • בעלי עסקים שמרגישים “תקועים” בעבודתם או בעסק שלהם ורוצים לרכוש כלים ולעבור תהליך בעצמם. השתתפות בקורס והסמכה יכולים לתת להם כלים משמעותיים, הן לעצמם והן לעובדים שלהם.
  • ציבור גדול המעוניין לעבור קורס אימון ולהיות מאמנים בעתיד. אנשים שמגיע מאיזשהו זרם טיפולי אימוני, אנשים שאוהבים לעזור לאחרים וזה זורם להם בדם.
  • אנשים משימתיים שמרוכזים שנים בתוצאות ומפחיתים בערכה של הדרך, הגיעו למיצוי מסוים ותחושה של הגעה לתקרת זכוכית.
  • מאמנים אישיים שלא צברו מספיק ידע או מיומנות בקורס האימון שלהם ולא “המריאו” ובכל זאת הם לא מוותרים על החלום להיות מאמנים.

אימון עסקי- לימודים ותוכנית הקורס

מצורפת תוכנית הלימודים של קורס הדגל שלנו לאימון אישי. שום מוסד אקדמאי עוד לא הרים את הכפפה ומייצר תואר ראשון או תואר שני באימון (כן יש תואר שני לייעוץ ארגוני) ולכן לימודי האימון הינם לימודי תעודה.

משך הלימודים ב’הרגלים’ לקורס האימון הינו 9 חודשים והוא בנוי ממספר חלקים. סה”כ מבחינת שעות לימודים:

א. חלק ראשון- 125 שעות נטו (כ-170 שעות אקדמיות)

ב. 40 שעות נטו-  פרקטיקום

ג.  10 שעות ליווי צמוד של איש צוות של ‘הרגלים’

תוכנית המפגשים:

מפגש 1
אימון בראיה כוללת
מפגשים  2-3
הקשבה אקטיבית
מפגשים 4-8
חסמים רגשיים
מפגש  9
הצבת מטרות
מפגשים 10-11
אבחון מהיר של חסמים
מפגשים  12-15
אסטרטגיות לטיפול במשפחת חסמי ערך עצמי
מפגשים  16-17
אסטרטגיה לטיפול במשפחת חסמי גבולות
מפגשים  18-19
אסטרטגיות לטיפול במשפחת חסמי תקשורת וטראומות
מפגש  20
אסטרטגיות טיפול בכעס-עלבון
מפגשים  21-22
אסטרטגיות לטיפול במשפחת ילד פנימי חוסם
מפגש  23
ניהול תהליך אימוני
מפגש  24
סגירת מפגש וחיזוק מנוהל
מפגש 25
סיכום הקורס והכנה לפרקטיקום

 

בסיום הקורס:
3  חודשי פרקטיקום מנוהל עם סופרויז’ן צמוד, בהם תאמנו 4 אנשים לתהליך שלם מנוהל ומפוקח על ידינו (אנחנו עוזרים להשיג את המתאמנים)

 

שיטת המגדלור

שיטת האימון החדשה של אלי שחף “המגדלור” מהווה את אחד הכלים המרתקים והיעילים ביותר לאימון עסקי. השיטה נלמדת בקורס ומשרתת מאמנים עסקיים המדווחים על הצלחות של 90% ומעלה והדובדבן שהכל קורה בזמן עבודה קצר יחסית (תהליך טווח קצר ולא ארוך).

המגדלור יוצר שינוי בטווח קצר אצל המתאמן. באמצעות שינוי הדימוי העצמי של האדם (או של מנהל העסק) ניתן לייצר פתרונות לחסמים “התוקעים” את המתאמן זמן רב. משברים בעסק מורידים לבעל העסק את הדימוי העצמי (שלו ושל העסק) הדימוי הנמוך מביא אותו לעשות טעויות ולביטחון עצמי נמוך מול עובדיו ומול לקוחות או ספקים.

דימוי נמוך של בעל עסק יכול לבוא לידי ביטוי למשל בתמחור נמוך על סף הלא רווחי: “למה שיקנו ממני, למה שיוציאו את הכסף שלהם אצלי ?… נוריד את המחיר ונהיה אטרקטיביים…” .

משברים עם לקוחות מגדירים התנהגות עתידית של בעל עסק מול אותו לקוח ומול אחרים.

 

‘הרגלים מנצחים’

קורס האימון של “הרגלים מנצחים” זכה להכרה בינלאומית של ה-ICF הארגון הבינלאומי המאגד את בכירי המאמנים ברחבי העולם. (ארגונים גדולים כמו ג’ונסון אנד ג’ונסון באירופה לא מעסיקים מאמנים שאינם מוכרים על ידי הארגון). בוגרי התוכנית  מקבלים תעודת גמר מטעם ‘הרגלים’ עם אישור של ה-ICF ברמת ACSTH (מאמן שסיים את מסלול ההכשרה שמוכר על ידי הארגון).

מי שרוצה להיות מאמן בדרגת ACC, שזו הדרגה מעל המאפשרת להיכנס לרשימת המאמנים המוכרים באתר של הארגון יוכל לקבל אותה על ידי תמלול של הקלטת אימון ומבחן כתוב ומספר שעות אימון שמתחייבות בחוקי ה ICF. (לבוגרי קורס האימון של אלי שחף לא תהיה בעיה לעבור את המבחן).

 

חברת ‘הרגלים’ רואה בקורס הדגל לאימון את ההזדמנות והפלטפורמה הטובה והמקצועית ביותר בישראל להכשרת מאמנים אישיים. היכולת לבצע אימון עסקי או אחת מהיכולות של “מאמן העל” ביחד עם האימון האישי.  אלי שחף מנכ”ל ומייסד ‘הרגלים (ומאסטר ב-NLP) יחד עם כל המרצים של החברה, מלמדים את תחום האימון ברמה הגבוהה ביותר מבחינת עניין ומבחינה מקצועית.

 

לשאלות בנושא הקורס ניתן להתקשר אל 055-6667389, נשמח לענות ולסייע לכל פניה.

 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.